En konstig dag

Igår när jag körde hem från jobbet kände jag att det gjorde lite ont i halsen på vänster sida när jag svalde. Tänkte att jaha, nu är det min tur att åka dit. Det känns som att snart alla kollegor har varit förkylda denna höst och även många av barnen. Dessutom har min sambo varit förkyld i några dagar. Så igår låg jag i soffan hela eftermiddagen och kände mig vissen och på kvällen gick jag och la mig redan vid nio-tiden.
 
Så idag vaknade jag upp och hade samma känsla i halsen men kände ändå att det inte var tillräckligt för att stanna hemma och dessutom hade jag tandläkartid tjugo i åtta. Försökte omboka tiden igår eftermiddag men då var det för sent och hade jag inte dykt upp på denna tid hade det kostat mig 450 kronor. Så jag åt min frukost och körde dit. Tandläkaren var jättetrevlig och hon gratulerade mig till graviditeten. Vi bestämde tillsammans att vi skulle skippa att röntga denna gång och att jag istället ska ringa dem efter att bebis har kommit för att komma och bara ta röntgenbilder då. Hon undersökte mina tänder och som avslutning skulle hon skrapa bort lite tandsten. Medan hon höll på med det kände jag hur jag blev varmare och varmare. Jag började må illa och känna mig yr. Efter en stund var jag så varm att jag svettades och var tvungen att koncentrera mig för att andas normalt. Hon frågade hur det gick och jag blev tvungen att be om en paus. Då såg hon på mig hur jag mådde och sänkte min stol bakåt för att jag skulle få mer blod i huvudet, öppnade fönstret för att släppa in frisk luft och la en fuktig handduk på min nu kallsvettiga panna. Hon gav mig tid att återhämta mig ordentligt och stressade inte på. Jag har aldrig fått ett sånt här "anfall" hos tandläkaren förut, däremot under ett par av alla vaginala ultraljud som jag har gjort i och med vår IVF-resa. Det blir nog så här när jag ligger och spänner mig och glömmer bort att andas. Men efter att jag hade fått återhämta mig kunde hon skrapa bort resten av tandstenen samt köra lite med Plackers och då gick det hur bra som helst.
 
Efter detta märkliga tandläkarbesök körde jag till jobbet. Ute kände jag mig ovanligt frusen samtidigt som jag hörde kollegor prata om hur varmt det var ute idag. Jag hade till och med mössa på mig. Fram till lunch mådde jag ganska bra men efter det kände jag hur det började dippa. På min lunchrast valde jag att lägga mig på en soffa i personalrummet istället för att gå min vanliga promenad. Efter lunchrasten satt jag i ett möte i drygt en timme och efter det valde jag att åka hem. Då kände jag mig så varm och nästan lite frossig.
 
Väl hemma känner jag mig genast lite piggare igen. Så knäppt. Ingen feber har jag heller enligt termometern. Men jag ligger ändå i soffan under en filt och planerar att hålla till här resten av kvällen. Imorgon blir jag hemma oavsett hur jag mår så får jag se hur det blir på torsdag.
#1 - Barnresan

Åh, precis så var det för mig i går och i dag! Hade mer ont på ena sidan av halsen i går men känner mig hängig och frusen i dag. Tänkte ta och åka hem snart och försöka sova och fortsätta kurera mig hemma. Krya på dig! Vilka gulliga kläder, snart kan jag också börja gå loss på traderas babyavdelning 😍

Svar: Tack! Jag har blivit hemma resten av veckan, är inte jättesjuk men tänkte att jag skulle få slippa bli det... Nya friska tag på måndag förhoppningsvis. Krya på dig du med!
Fröken IVF