Gravidvecka 21

Lördag den 22 september och regnet smattrar mot rutan. Idag går vi in i vecka 22 men här kommer nu en sammanfattning av veckan som varit - vecka 21!
 
Magen i vecka 21 (20+0)
 
 
Vecka 21
"Nu har alla organ bildats, men det kommer att ta många veckor innan de mognat och börjar fungera. Fostret har blivit ungefär 26 centimeter långt och ökat i vikt till omkring 400 gram. Det kan höra och reagerar på både ljud och ljus. Livet i livmodern är enkelt, fostret lever i ett viktlöst tillstånd och behöver inte göra av med mycket energi. Det är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför magen." 1177 Vårdguiden
 
Hur har veckan varit?
Veckan har rullat på med mycket jobb och en del vila. I början av veckan, det vill säga helgen, kände jag mig pigg och orkade till och med träna (mer om det lite längre ner i detta inlägg). Under veckan har jag varit lite tröttare och behövt vila efter jobbet en del. Men inte lika "farligt" som tidigare i graviditeten!
 
Den blivande pappan här hemma har fått känna sin andra "spark", denna gång med handen. Själv känner jag rörelser varje dag och det är så mysigt! Denna vecka såg jag även en spark när jag låg på rygg i soffan en kväll. Så häftigt!
 
Vikt: Nu har jag gått upp i vikt igen. Förra veckan hade ju vågen stått stilla men nu är ordningen återställd, haha. +0,6 kg på en vecka och +6,8 kg i det stora hela.
 
Träning: Den här veckan hände det! Första gympasset på oräkneliga veckor! Och vilken träningsvärk jag fick sen. Jag har även kört ett hemmapass och utöver det en hel del promenader i vanlig ordning. Så skönt att ha energin tillbaka efter alla dessa veckor med onaturlig trötthet! Eller det är väl helt naturligt när en är gravid, men en helt ny nivå av trötthet som jag aldrig hade upplevt innan detta. I veckan har jag också äntligen hittat en kurs med gravidyoga som kommer att hållas i min stad nu i höst. Funderar starkt på att anmäla mig till den då det känns som en investering i mig själv.
#1 - alexandra

hej!

ser att du handlar på tradera, har en 3 månaders hemma och tänkte börja sälja av alla kläder, du får säga till om det är något du söker, märke, storlek så kan jag maila dig bilder...innan jag börjar lägga ut det på tradera.

Svar: Hej! Jag har haft en "liten" bloggsvacka och inte loggat in här förrän nu. Därav detta supersena svar - ber om ursäkt för det! Om det inte är för sent så skulle jag kunna vara intresserad av plagg i strl 50, beroende på vad du har förstås. Kram!
Fröken IVF