Tankar om gravidträning

Jag har träningsvärk! Med andra ord har jag äntligen tagit mig för att styrketräna för första gången på mååånga veckor. I lördags blev det ett ryggpass på gymmet och igår körde jag hemmaträning med fokus på rumpan. Träningsvärken i rumpan har inte infunnit sig ännu (vilket jag räknar med att den kommer att göra) men idag har det börjat kännas rejält i latsen samt i triceps och armvecken. Så skönt! Har verkligen saknat att ha träningsvärk.
 
Nu har jag även efter intensivt googlande lyckats hitta gravidyoga i min stad. Jag som inte trodde att det fanns här. Det är fyra tillfällen med start i mitten av oktober och jag är väldigt sugen på att anmäla mig till det. Vattengympan för gravida som jag och min kusin har bokat in oss på drar ju igång först i november. Gravidyoga känns som något jag skulle kunna använda mig av hemma, dels under graviditeten men även efter förlossningen. Både vattengympa och gravidyoga kostar en del men samtidigt känns det verkligen som en investering i mig själv. Jag älskar yoga i vanliga fall men under min hemmaträning igår upptäckte jag en sak som jag inte kan göra längre. Ligga på mage. Det kändes så himla obehagligt! Det var som att jag först då på riktigt kände att det verkligen är något där inne i magen. Svårt att beskriva känslan. Så att få med sig lite verktyg och yogapositioner hem som är anpassade för gravida hade nog inte varit så dumt faktiskt.